2009. március 27., péntek

Végre!!










Azt hiszem most kijelenthetem,hogy végre elmúlt a betegség,láz!




A kedve még nem egészen a régi,sőt nagyon anyás lett,aminek viszont nagyon örvendek,mert ölelést ritkán kapok ,nem osztogatja akármikor a puszikat sem.De önző módon ennek örülök,csak hát lehetne ezt másképpen is.




Voltunk tegnap a doktornéninél,ő is azt mondta,hogy a hétvégére teljesen rendbe jön!!!Meg végre össze is barátkoztak a dokinénivel,főleg,hogy vizsgálat után odaadta a sztetoszkópot Tücskömnek!Meg is "köszönte",nagyokat mosolygott neki,sőt vissza sem akarta adni.




Remélem ezentúl nem lesz akkora sírás,ha vizsgálja.Azért is zavart annyira,mert Timi mindenkivel barátságos,ha valaki hozzaszól,azonnal "dumálni " kezd az illetővel,az sem számít,ha teljesen ismeretlen !




Ma végre beadtuk az állampolgárságra a papírokat,ideje volt 2 év után.
Ugyanis már 2 éve majd az összes paírt összeszedtem,de valami miatt ,mindig elhalasztottam.Vagy a munka miatt,később azt mondtuk a férjemmel,hogy majd a házasság után,mert akkor megint módosítani kell,aztán megvártuk Timike születését.Bár ne tettük volna!Mire végre meglett az anyakönyvi kivonata elátkoztam mindent és mindenkit,aki a törvényket alkotta.Ugyanis kaptam egy "magyar" anyakönyvi kivonatot,6 hét várakozás után,de azt írta benne,hogy :állampolgársága ismeretlen!pedig utána jártam:törvény szerint a gyerek olyan állampolgár,amilyenek a szülei.
De ezzel még nem volt vége!Kiderült,hogy "rendes" kivonatot ,meg lakcímkártyát csak akkor adnak,ha fényképes igazolványa van a kicsinek.Nahát ezt meg ki találta ki??Egy csecsemőnek??
Na itt kezdődött a kálváriám.Ezt értse meg valaki:
Tehát lakcímkártyát csak fényképes igazolvánnyal adnak.Milyen fényképes igazolvány kell??Útlevél,elvégre román állampolgár!De útlevelet ,hogy csinálnak?Ha van anyakönyvi kivonata,mert ugyebár személyigazolványa még nem lehet!Tehát vissza az elejére!Nem kicsit voltam ideges,főleg azok után,hogy itt a hivatalokban,senki nem érti a dolgát.Mert az anyakönyvi hivatalól elküldtek minden egyéb hivatalos helyre,ahol mindenki értetlenül néz rám!Hát mi van ??Én lennék az első külföldi ember ebben az országban?
Érdekes,hogy a saját lakásomba nem jelenthetem be a saját gyerekemet!!
Végül sok járkálás,időpont kérés,stb.után ,persze Timit kellett vinnem mindenhova magammal,mert munkaidőben minden barát dolgozik!Találtam egy értelmes embert,aki elmagyarázta,hogy román anyakönyvi kivonatot kell csináltatni,bármi áron!Meg ugyanott kell kérjek igazolást,hogy tényleg román állampolgár.Kaptam is 8ezer valamennyiért.Csináltak anyakönyvi kivonatot is,csekély 35 ezer ft-ért(hivatalosan ennyibe kerül),a román konzulátuson,szerencsémre,egy nagyon megértő nő volt és megcsinálta 2 óra alatt,mert amúgy 1 hónap a várakozási idő,majd megint egy másfél hónap kellett volna ezután,hogy az útlevelembe betegyék,de ezt már nem vártuk meg,hanem megint csekély 15ezerért csináltak neki kilépőpapírt,hazautaztunk és otthon egy nap alatt bekerült a képe az útlevelembe.Majd jöhettünk vissza és végre megigényelhettem az anyaságit,GYÁST.Nem semmi,hogy ezért dolgoztam annyi éven keresztül,meg adóztam,hogyha nincs az a nő,akkor simán lemaradok,arról ami jogosan megillet.Nem tudom kire,vagy mire haragszom leginkább.A román állam egyszerüen legombolt 35ezret egy anyakönyvi kivonatért és várakozatott volna egy hónapot!!Vagy a magyar államra,amiért 6 hétbe került megcsinálni egy olyan anyakönyvi kivonatot,amivel kitörölhetem és 2 hónapnyi időt ad megigényelni azt a pénzt,ami automatikusan járna.Nem beszélve a sok órás sorbanállásról!!Hát akkor minek dolgozunk bejelentve,inkább feketén dolgoztam volna ,3x annyit keresve és lett volna miből letenni a nehezebb időkre.Mert,ha ebből a pénzből kellett volna kenyeret venni(és sajnos sokan ebből élnek),akkor mit csinálok 4 hónapig.Ugyanis kerek 4 hónapot vártam szülés után.
Még szerencse,hogy van apa a családban,aki jól keres.
Mert bizony mikor vinni kellett Timit csípőszűrésre 6 hetesen ,nem volt még tajkártyája.Mert azt meg nem adnak lakcímkártya nélkül.Ördögi kör!!A kórházban a nővér 10ezres összegeket emlegetett,nem emlékszem pontosan,hogy tajkártya nélkül megnézzék,hogy minden rendben van-e.Ott is szerencsém volt,habár kifizettem volna,mert hát az ilyen vizsgálatot nem viccből találták ki.De a doktornő volt olyan kedves és megnézte,mondván a saját szemével akkor néz ingyen mikor akar!Vannak még....
Igaz,mondhatják sokan akkor miért nem adtam be hamarabb és nem lett volna a nagy cécó.Az igaz,hogy beadhattam volna,de megkapni???Na,mennyi idő kell amíg megkapjuk,ha megkapjuk??
Másfél év minimum!!!Erről ennyit!!

4 megjegyzés:

Álommanó írta...

Jézusom, lehet, hogy mégis csak jobb lett volna, ha Timi születése előtt már állampolgár vagy? :S VAgy akkor is ennyi kalamajka lett volna körülötte? Legalább egyedül mászkáltál volna, nem egy babával a hónod alatt. Még szerencse, hogy a hivatalokban is időről időre akadnak EMBEREK, akik nem attól érzik jól magukat, ha szivathatnak, hanem tényleg segíteni akarnak. Csak egyre ritkábbak...
Azért nagyon örülök, hogy meggyógyultatok!

Álommanó és Kriszta

Bogár és Gerti írta...

Van amikor az államporgárnak sem könnyebb :(
De most csak nézek... azt tanítják szép kis országunkban, ha itt születik a gyerek akkor igen is, Magyar állampolgár... volt is ebből gond, amikor kényszerleszált egy repülő, mert megszült egy kismama... éppen itt nálunk... ha nekik járt, akkor nem értem nektek miért kellett ennyit kajtatni...
Puszi

Ildi írta...

Sziasztok!
Örülünk, hogy jobban van a Csajszi!


Csak lesünk, hogy min mentetek kersztül, kész röhej, hogy emberek vannak a hivatalokban, akiknek fingjuk sincs semmiről, baromira bosszantó!

Millus írta...

Helló!!!Nem semmi....
Tudod nem értem,hogy miért kell fényképes igazolvány ahhoz,hogy kiadják az anyakönyvit... hisz nekünk se kellett hozzá...az útlevelet meg most néztem 2évre adják 14 éves korig...
Van egy barátnőm ő svéd állampolgár a barátja magyar,a gyerek meg autómatice 2-ős állampolgár lett....igaz mondjuk ők svédbe élnek,így mivel anyja az,talán könnyebb volt nekik...pusza

Kislányunk