2010. március 30., kedd

Egy kis nátha

Hát miután az egész telet átvészeltük taknyolás nélkül sikerült most összeszedni valami vírust.Timi már jobban van,de én... Azt hiszem öregszem,mert egyre nehezebben kezdem elviselni,egyre rosszabb.Még hányingerem is volt az éjjel.

Pedig lenne mit csináljak,tanulni is kellene,de inkább csak ülök,felállok,aztán megint ülök...Lehet a sok évi "lábon" elhordott betegség most bosszulja meg magát?na elég ennyi panaszkodás,főleg rólam.

Tudom is miért ültem gép elé: TiminDőltek kibújt egy foga a múlt héten,a 17-ik.Már egy éve nem jött egy sem,akkoriban rekordidő alatt bújtak a fogacskái,egyik a másik után ,ha jól emlékszem 7 hónap alatt bújt ki 16 foga.Aztán leállt,most meg nem is gondoltam ilyesmire,habár már mondta,hogy fáj foga,de nem is hittem.Na,aztán éjjel hamar elhittem.

Most már nagyon szépen beszél,és mondhatom,hogy beszél,igaz egyelőre csak 3 sz-ben,ha fél akkor azt mondja,hogy félsz,ne félj biztatja is magát.Mostanában ezt a szót hallom állandóan,mert fél az állatoktól,de azért csak megy a kutya,galamb,cica stb.felé.

A legtöbb szót szépen kimondja,ha nincs benne r,j,h betű.Az r betűt l-nek ejti,a j-t n-nek, a h-át ki sem mondja.Vannak mondatok,ahol a ragozás is megy helyesen.De vannak szavak, amit ki sem mond egészen.Pl a feküdj-nek annyit mond,hogy fekűű.A legérdekesebb a simaskó,ez a simogatni.

Kis túlzással állíthatom,hogy számolni is tud 10-ig.Ezt nem tanítottam,de mindig így figyelmeztetem,ha túlzásba esik pl.a hisztivel,hogy 5-ig számolok,és irány a szoba.Valamelyik nap elkezdtem,hogy 1.ő meg folytatta,hogy kettő,árom,néd,öt.Aztán már tiszta mókából én folytattam 10-ig és meg is tanulta,hogy at,ét,nyóc,kijenc,tíz,igaz néha összevissza mondja.
Az énekléssel is szépen halad,leginkább a dallamot lehet felismerni és mindegyik dalocskából tud pár sort:Boci tarkából,bújj-bújj zöldágból,Aludj ingó-bingó...,Őzike,őzike...,Sárga csikó,csengő rajta...,cickom-cickom...,Kis kacsa fürdik...
Mondókákat nem nagyon tud,mert én sem tudok,de pótolom ;))
H a kérdezik,hogy hívnak rávágja,hogy Timi,kis rábeszéléssel mondja,hogy Csimmadida,meg hogy 2 éves.
Ha belegondolok,hogy eltelt ez a 2 év...

7 megjegyzés:

admin írta...

Igen, repül az idő...
Mennyi mindent tud már! Lassan taníthatod a betűket! :-)
7 hónap alatt 16 fog??? Azta!
Akkor én se csodálkozok már, hogy Máténak 10 hónaposan jönnek a kisőrlők...

Dorisz írta...

Nagyon ügyi Timike!:)

Ramika is nagyon szépen beszél már, és ő is úgy ahogy számol. Ápr. 12-én ő is már 2 éves lesz, és én is csak tátom a szám, hogy eljár az idő:)
Jobbulást, és küldök egy kis energiát, hogy tudj tanulni is.
Jó éjt!
Dorisz

Birg írta...

Nagyon ügyes vagy Timike! Jobbulást nektek!
Nagyon szépek lettetek! (blog) Pusz

Beatrix írta...

Ügyes leányzó! :-) Vendinek is régen bújt elő foga, eddig tizenhatnál tartunk. Küldtem a meghívót, szeretettel várunk! Puszi

Mátrai Anita írta...

Jobbulást nektek!
Puszi

Mátébogyó írta...

új elérhetőségünk: http://matebogyo.blogspot.com/

Izabella:-Szabina es Julia írta...

Anya olvastam Anna bogjaba hogy irtad ha orulnel ha Timike tobbet enne.Szabina sem evet sokaig.A doktorno folirt egy gyogyszert amitol most rengetget eszik a neve PERITOL .Nem draga es reggel es este egy mokas kalannal kell adni,olyan etvagya lett Szabinanak tolle hogy delre 3 tanyer levest eszik,mar kell mondjuk hogy tobbet ne egyen .Nekunk nagyon bejott.Esetleg probaljatok ki ti is. lehet recept nelkul is venni.puszika

Kislányunk